پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

مدیریت استراتژیك
منابع انسانی
كارایی و تاثیر گذاری
مدیریت استراتژیك منابع انسانی
مدیریت جهانی دانش
رشد و توسعه سازمانها
مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

رفتن به سایت اصلی

پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف

 

*پروژه شامل 5 فصل می باشد.

 

 

مقدمه:

چالشهای مطرح شده در حوزه مدیریت منابع انسانی (چگونگی ایجاد هماهنگی درونی و انسجام بین زیر سیستم های منابع انسانی، چگونگی ایجاد هماهنگی بین سیستم های منابع انسانی با سایر سیستم های عملیاتی،‌ چگونگی ایجاد هماهنگی بین استراتژی های منابع انسانی با استراتژیهای كلان سازمانها و …) به مرور منجر به طرح و ایجاد مدیریت استراتژیك منابع انسانی  در سالهای نخستین دهه 1980 گردید و در كانون توجه افرادی مثل دیل و كندی، 1982 اوچی، 1981، پیترز واترمن 1982 و سایر مشاوران ذی نفوذ حوزه مدیریت قرار گرفت و دریافتند كه مدیریت اثربخش منابع انسانی می تواند كیفیت را تضمین كند و از نظر مزیت رقابتی هم موثر باشد. رسیدن به این هدف مستلزم این است كه روشهای مدیریت منابع انسانی با فرایند مدیریت استراتژیك سازمان مرتبط شوند یعنی در واقع اولاً مسایل منابع انسانی را بخشی از دستورالعمل استراتژی سازمان تلقی نمود. ثانیاً روشهای منابع انساین را طوری انتخاب و با استراتژی سازمان مرتبط نمود كه در آن نوعی هم افزایی  دیده شود.

 

سیستم منابع انسانی یكی از چنین نظام سازمانی است كه در تدوین استراتژی كل سازمان، نقش خاص خود را دارد. ضمن اینكه عوامل اقتضایی محیطی به نوبه خود در شكل گیری استراتژیهای سازمانی تأثیر دارند و نباید از این مهم غافل ماند. چرا كه بدون توجه به سیاستهای درون سازمانی و محیطی و شرایط اقتضایی نمی توان ماهیت استراتژی منابع انسانی را درك كرد.بطور كلی باید بین استراتژی منابع انسانی كه به صورت بخشی یا جزیی از سازمان بوده و استراتژی كه از موجودیت سازمان پدیدار می گردد فرق قائل شد. در واقع استراتژی منابع انسانی نتیجه اجرای استراتژی سازمان می باشد.بطور كلی باید بین استراتژی منابع انسانی كه به صورت بخشی یا جزیی از سازمان بوده و استراتژی كه از موجودیت سازمان پدیدار می گردد فرق قائل شد. در واقع استراتژی منابع انسانی نتیجه اجرای استراتژی سازمان می باشد.

 

همان طور كه پیشتر گفته شد در سازمان نمی شود رابطه ای بین مدیریت استراتژیك منابع انسانی با استراتژی منابع انسانی وجود نداشته باشد. در حقیقت تدوین اجرای استراتژی منابع انسانی به منظور مرتبط ساختن سیاستها و روشهای منابع انسانی با هدفهای استراتژیك و هدفهای سازمان ركن اصلی مدیریت استراتژیك منابع انسانی را شكل می دهد. بنابراین اگر مدیریت استراتژیك منابع انسانی فرایندی است كه سازمان می خواهد بدان وسیله بین سرمایه انسانی، اجتماعی و هوشی اعضاء با نیازهای استراتژیك سازمان ارتباط برقرار كند، در آن صورت استراتژی منابع انسانی كه جزیی یا بخشی از سازمان است نقشه راههایی می شود كه راهبران سازمانی برای حفظ این رابطه از آن استفاده می كنند و استراتژی منابع انسانی جاده یا راهی است كه طی شده است. (بامبرگر، 1381، صص 18-17)

 

در تحقیق حاضر نیز با توجه به اهمیت روزافزون نیروی انسانی در رشد و توسعه سازمانها و تاثیر آن در توسعه پایدار جوامع و با مد نظر قرار دادن موارد مذكور و با استفاده از مدل تحلیلی SWOT نسبت به تعیین استراتژی های منابع انسانی سازمان مورد مطالعه در زیر سیستم های ورودی (اولین زیر سیستم مدیریت منابع انسانی) نگهداشت كاركنان (دومین زیر سیستم مدیریت منابع انسانی سازمان) خروجی كاركنان (سومین زیر سیستم) اقدام گردیده است.

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت استراتژیك

منابع انسانی

كارایی و تاثیر گذاری

ارزیابی و عملکرد

مدیریت جهانی دانش

مراكز ایده‌آل HR جهانی

 

 

 

 

فهرست مطالب

مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان

 

فصل اول:طرح تحقیق 7

1- مقدمه: 8

2- بیان مسئله: 11

3- اهمیت و ضرورت تحقیق: 17

1-3- نقش مدیریت منابع انسانی 17

2-3- استراتژی و مدیریت استراتژیك منابع انسانی 20

4- پیشینه تحقیق: 22

5- اهداف تحقیق: 23

6- قلمرو تحقیق: 24

7- سوالات تحقیق: 24

8- نوع و روش تحقیق: 25

9- جامعه آماری و حجم نمونه: 25

10- روش و ابزار گردآوری اطلاعات: 26

11- تجزیه و تحلیل داده ها: 27

12- محدودیتهای تحقیق: 27

استراتژی: 28

استراتژی منابع انسانی 28

نظام مدیریت منابع انسانی: 28

 

فصل دوم:معرفی جامعه مورد بررسی 33

3-1- سازمان و تشكیلات ستاد مركزی سازمان الف: 34

1- امور اتباع خارجی و گذرنامه: 36

3- معاونت انتظامی: 37

اهم وظایف: 39

16- خدمات موسسه قرض الحسنه قوامین 48

17- مركز فوریتهای پلیسی – 110 48

“بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف” 51

2-3- رسالت 59

1-2-3- ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت 61

3-3- هدفها 62

1-3-3- هدفهای بلندمدت 63

2-3-3- هدفهای سالیانه 63

3-3-3- برنامه های بلندمدت 68

5- مأموریت و چشم انداز سازمان الف: 75

1-5- مأموریت: 75

2-5- تكنیك ها و فن آوری های سازمان الف: 77

3-5- حیطه فعالیت: 78

4-5- بیانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف 78

5-5- بیانیه مأموریت سازمان الف: 79

 

فصل سوم:مبانی نظری تحقیق 83

مبانی مدیریت استراتژیك منابع انسانی 84

مقدمه: 84

مفهوم تاثیر گذاری سازمانی 85

تمایز كارایی و تاثیر گذاری 85

اغتشاش مفهومی 86

ماهیت این مفهوم 89

مدلهای تاثیرگذاری سازمان 90

نقش رهبری 91

رهبر تغییر 93

همكاری عالی 94

اجزا تشكیل دهنده رهبری موفق 94

تئوری تغییر شكل- امید بخش ترین؟ 97

مروری بر ابزار و تكنیك‌های طراحی 99

استفاده از اطلاعات مالی 99

گزینه‌های استراتژی مالی 101

ابزارها و تكنیك‌های طراحی استراتژیك 102

مدلسازی كامپیوتری 109

عناصر فرایند مدیریت استراتژیك 111

اهداف- 116

آنالیز محیطی 119

2- درك ماهیت محیط 120

3- آنالیز ساختاری محیط رقابتی 121

4- تعیین موضع رقابتی سازمان 124

5- تعیین فرصتها و تهدیدات اصلی 127

آنالیز توانمندی 127

1- منابع ملموس و غیر ملموس 128

2- مفهوم زنجیره ارزش 129

3- روشهای تحلیلی در آنالیز منبع 133

انتخاب استراتژیک 138

گزینه های استراتژیک 139

1- استراتژیهای مولد 140

2- آلترناتیوهای استراتژیک 141

استراتژیهای رشد خارجی 143

استراتژیهای عدم سرمایه گذاری 144

ارزیابی استراتژیک 147

اجرا و کنترل 149

مسیر پیش رو 154

نتیجه گیری 157

جدول 1 . 3 ارزیابی شركت با استفاده از داده های مالی 161

سنجش مشاركت كاركرد HR شركت 171

مقدمه 171

در حال حاضر اكثر مطالعات به شدت برسه، دیدگاه متمایز استوار است: 175

1- بهترین عملكرد 175

رویكرد تركیبی 183

محدودیت های فرهنگی در فرضیات بهترین كاركرد 187

جدول 3-8 تاثیر تعیین ماهیت ارزش فرهنگی بر رفتار پاداش و تشویق 189

مثال موردی: ارزیابی در سرویسهای پرسنلی شركت شل 199

كارتهای امتیاز تراز شده و كارتهای امتیاز HR 208

استنباط از تأثیرگذار بودن 211

سنجش ارزش انتصاب های بین المللی 215

چك لیست ابعاد استراتژیك HRM جهانی 218

نتیجه گیری 224

مدیریت دانش و شبكه‌های تخصصی جهانی 228

مقدمه 229

جهانی شدن بهترین علمكرد 231

چرا موضوع انتقال عملكردها در مرزها بحث برانگیز است؟ 239

پیچیدگی انتقال داده‌ها در میان لایه‌های متعدد مدیریت 243

متخصصین بر روی اصول منطق متفاوت كار  می‌كنند 250

درسهایی از حوزه مدیریت دانش 251

نمودار 3-5- مدل تغییر استراتژیك HR در شركت‌های چند ملیتی 253

جوامع كاری در شركت شل- یك مثال 254

نقش تیمهای جهانی 256

1-5- نقش شبكه‌های HR جهانی 259

شبكه‌های HR جهانی در شركت دیاگو مثال موردی 261

استراتژیهای مدیریت دانش جهانی 263

جدول 1-5- طبقه بندی مدیریت جهانی دانش 267

رسمی سازی مراكز ایده‌آل HR جهانی 271

باكس 4-5- سه مشاركت مختلف متخصصین IHR در شبكه‌های جهانی 272

شبكه‌های تخصصی جهانی در سرویسهای پرسنلی شركت شل 273

نتیجه گیری 280

استراتژی‌های مدیریت اداره خدمات انسانیرویكرد یكم استراتژی : ارائه خدمات با كیفیت بالا 282

1- ابتكار در تأمین مسكن ارزان قیمت : 283

2- تأسیس مركز خدمات زنجیره ای برای مشتریان : 283

3- ارزیابی عملكرد : 283

4- برنامه اجرایی برای بهداشت روانی، عقب ماندگی ذهنی و برنامه های مبارزه با مواد مخدر : 283

6- بررسی یا تجدیدنظر در دادخواهی جنایی بیماران روانی : 284

7- جلوگیری از دسته بندی و تشكیل گروه در بین جوانان : 284

8- برنامه ریزی استراتژیكی در جلوگیری از شدت عمل خانوادگی : 284

9- بحران در بستر روانكاری : 285

5- دسترسی از طریق اینترنت (Portall) : 286

رویكرد سوم استراتژیك : ایجاد ظرفیت در سازمان های یرانتفاعی خدمات انسانی 287

رویكرد چهارم استراتژیك : تأمین وسایل رفاهی امن و مطمئن 289

رویكرد پنجم استراتژیك : توسعه محیط مالی قدرتمند و پایدار 291

رویكرد ششم استراتژیك : ارتقای امادگی در وضعیت اضطراری 293

رویكرد هفتم استراتژیك : ایجاد نیروی كار با صلاحیت، پویا و مولد 294

 

فصل چهارم 295

1-4- مقدمه: 296

2-4 روش تحقیق در اجرای طرح مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف 297

3-4 تجزیه و تحلیل SWOT : 298

جدول (1): ماتریس تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط ضعف، نقاط قوت( SWOT) 304

نمودار 1- تجزیه و تحلیل SWOT 306

5-4 تجزیه و تحلیل PEST : 309

8-4 : جامعه آماری 314

تدوین پرسشنامه 317

” تهدیدها” در سازمان الف در فرایند”خروجی منابع انسانی” 326

11-4 روایی(اعتبار) پرسشنامه: 328

18-4 روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها 332

19-4- فرایند مدیریت منابع انسانی 332

فرایند مدیریت منابع انسانی 334

 

فصل پنجم:مرحله خروجی منابع انسانی 338

7 – مقدمه 339

2- 7-  بررسی ادبیات قسمت خروجی 341

1- 2- 7- تغییرات پرسنلی 341

پیامدهای منفی تغییرات پرسنلی 343

علل فراسازمانی 346

علل شخصی 347

علل سازمانی (اداری) 347

اهداف برنامه های بازنشستگی 352

مفهوم حقوق بازنشستگی 354

طرحهای بازنشستگی 357

پیشنهاداتی جهت بهبود فرایند بازنشستگی 360

4-2-7- از كار افتادگی 363

5-2-7- استعفاء 365

6-2-7- انتقال 366

7-2-7- آماده به خدمت 367

8-2-7- اخراج 368

اخراج‌های نادرست 373

فرایند مصاحبه خروجی 383

3-7- مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 385

6-7- ماتریس نقاط قوت و ضعف فرصت‌ها و تهدیدها (SWOT) 409

جایگاه سازمان در ماتریس داخلی و خارجی چهار خانه ای 426

1-13-7- استراتژی‌های زیر سیستم بازنشستگی 437

7-13-7- استراتژی‌های زیر سیستم شهدای سازمان 440

8-13-7- استراتژی‌های زیر سیستم مشاوره و مصاحبه خروجی 441

فهرست منابع و مأخذ 442

 

پاورپوينت حسابرسی سیستم های حسابگر الکترونیکی

پاورپوينت حسابرسی سیستم های حسابگر الکترونیکی پاورپوينت حسابرسی سیستم های حسابگر الکترونیکی پاورپوینت حسابرسی پاورپوینت حسابرسی سیستم های حسابگر پاورپوینت در مورد حسابرسی سیستم های حسابگر الکترونیکی دانلود پاورپوینت حسابرسی سیستم های حسابگر الکنرونیکی دانلود پاورپوینت حسابگر الکترونیکی رفتن به…

پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه راه

پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه راه پاورپوينت کودکان با موضوع توشه راه دانلود پاورپوينت کودکان با موضوع توشه راه پاورپوینت درباره کودکان با موضوع توشه راه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع توشه…

مبانی نظری ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی

مبانی نظری ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی مبانی نظری…

پاورپوینت مفاهیم مدیریت استراتژیک

پاورپوینت مفاهیم مدیریت استراتژیک پاورپوینت تاریخچه مدیریت استراتژیک پاورپوینت مفاهیم مدیریت استراتژیک پاورپوینت مراحل مدیریت استراتژیک پاورپوینت رشته مدیریت استراتژیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفاهیم مدیریت استراتژیکجهت رشته مدیریت در قالب 15اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های هویت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های هویت مبانی نظری سبک های هویت پیشینه تحقیق سبک های هویت پیشینه داخلی سبک های هویت پیشینه خارجی سبک های هویت پیشینه پژوهش…

پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی

پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی دکتر خاکی به تعداد 256 اسلاید قابل…

مقاله بررسی عوامل جامعه شناختی موثر بر شادی در جوانان بابلسر

مقاله بررسی عوامل جامعه شناختی موثر بر شادی در جوانان بابلسر اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی جوانان…

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی پاورپوینت ضوابط و استانداردهای طراحی مجموعه ورزشی پاورپوینت ضوابط طراحی سالن ورزشی سرپوشیده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعات و استانداردهای اماکن ورزشی جهت رشته معماری در قالب 48 اسلاید و با فرمت…

پاورپوینت کتاب و درس مبانی سواد بصری - فصل 3- انسان طبیعت معماری

پاورپوینت کتاب و درس مبانی سواد بصری - فصل 3- انسان طبیعت معماری پاورپوینت مبانی سواد بصری دانلود پاورپوینت کتاب و درس مبانی سواد بصری پاورپوینت انسان طبیعت معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس مبانی سواد بصری - فصل…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری…

مداخلات در زمینه پرخاشگری و بررسی رویکردهای آن

مداخلات در زمینه پرخاشگری و بررسی رویکردهای آن کلمات کلیدی : مدل پرخاشگری کودکان مدل های پرخاشگری رویکردهای پرخاشگری نظریه های پرخاشگری کودکان نظریه های جامعه شناسی پرخاشگری عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری نظریه های روانشناسی در مورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی ادبیات نظری تدوین برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت

پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت پاورپوینت آشنايی با مبانی فلسفی و متدلوژيک تئوری سازمانی (Theory building) و پارادايم (Paradigm) در مديريت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنايی با مبانی…

نظریه ها و الگوهای سلامت روان و بررسی دیدگاه های مختلف سلامت روان

نظریه ها و الگوهای سلامت روان و بررسی دیدگاه های مختلف سلامت روان کلمات کلیدی : تحقیق نظریه های سلامت روان دیدگاه های مربوط به سلامت روان مولفه های سلامت روان از دیدگاه های مختلف تعریف سلامت روان از دیدگاه…

پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران

پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران پاورپوینت تحولات ارزشیابی آموزشی در ایران پاورپوینت تحولات آموزش و پرورش پاورپوینت روند تحولات آموزش عالی پاورپوینت نماد آموزش عالي رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران جهت رشته آموزشی در…

پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو

پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو پاورپوینت طرح تولید سپر دانلود پاورپوینت طرح تولید سپر پاورپوینت درباره طرح تولید سپر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو جهت رشته تولیدی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق چابکی سازمانی 35 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری چابکی سازمانی چارچوب نظری چابکی سازمانی فصل دوم پایان نامه چابکی سازمانی دانلود مبانی نظری چابکی سازمانی پیشینه تحقیق چابکی سازمانی پیشینه داخلی چابکی سازمانی پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه ادراک و انتظار دانش آموزان دانلود مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان ادبیات نظری…

بررسی روشهای مختلف پیش بینی قیمت سهام

بررسی روشهای مختلف پیش بینی قیمت سهام پیش بینی قیمت سهام روش های پیش بینی قیمت سهام مدل های پیش بینی قیمت سهام پایان نامه پیش بینی قیمت سهام پیش بینی قیمت سهام با استفاده از شبکه های عصبی پیش…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی جرات ورزی یا ابراز وجود

ادبیات نظری و پیشینه تجربی جرات ورزی یا ابراز وجود کلمات کلیدی : مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه…

پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پروپوزال عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش…

پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت Apple در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی

پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت Apple در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت Apple در چارچوب مدیریت استراتژیک صنعتی بنیانگذاری اپل دوران طلایی اپل چشم انداز اپل بيانيه ماموريت اپل اهداف اپل استراتژيهاي برتر اپل بررسي…

مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن

مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن انواع گرونا در ایران كانی گارنت یا گرونا بررسیهای اکتشافی معادن کانی ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت براساس رخنمون های…

پاورپوینت انواع نازل ها و تنظیم میزان دبی در آنها

پاورپوینت انواع نازل ها و تنظیم میزان دبی در آنها پاورپوینت نازل آب پاورپوینت نازل سمپاش پاورپوینت انواع نازل ها پاورپوینت قیمت نازل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با نازل ها جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب78 اسلاید و با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 9 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *