پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

بررسی QFD و پیامدهای آن
گسترش کارکرد کیفی
گسترش عملکرد کیفیت
QFD چیست
پیامدهای QFD
دانلود پایان نامه رشته کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه کنترل کیفیت
دانلود پایان نامه صنایع

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن

 

*آپدیت جدید در قالب 20 صفحه اضافه شد.در این آپدیت به تشریح بیشتر مباحث پرداخته شده است.

 

مقدمه

با شروع انقلاب صنعتی و به موازات پیشرفت تمدن بشر، محصولات و وسایل ساخت  انسان نیز پیچیده ترشد . چند هزار سال قبل،یك جنگجوبرای ساخت زره جنگی خود ، ضمن مراجعه مستقیم به آهنگر شهر، سفارش خودرا به صورت حضوری و شفاهی برای وی عنوان می نمود و آهنگر نیز به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای ، خواسته های مشتری را دریافت كرده ، محصولی مطابق آنچه كه مورد نظر وی بود ، تولید و عرضه می كرد .علاوه بر مورد فوق ، عدم گسترش تجارت جهانی به شكل كنونی و تولید و عرضه محصولات در سطح بسیار محدودتر از آنچه كه امروز شاهدآن می باشیم باعث شده بودكه طراحی ، ساخت وفروش محصولات ، بدون هیچ مشكل خاصی انجام پذیرد . اما آیا امروزه و در آغاز قرن بیست و یكم با پیچیدگی روزافزون محصولات تولیدی و فروش آنها در سظح بسیار گسترده ، باز هم می توان از الگوهای گذشته پیروی نمود ؟ پاسخ سوال فوق بدون هیچ شك وشبهه ای منفی می باشد ؛ اما آیا تا كنون به فكر راه حلی برای دریافت وتحلیل خواسته های مشتریان خود بوده ایم ؟ 

 

ابزار مناسب برای كاهش میزان تغییرات محصول در فرآیند طراحی و تولید آزمایشی چیست ؟

طراحی محصولات و خدمات جدید ، مستلزم كار گروهی وتلاش همه جانبه از سوی مسئولان واحدهای مختلف سازمان از جمله بازار یابی ، فنی و مهندسی ، تولید ، فروش ، خدمات پس از فروش و …  می باشد ؛ اما زبان مشترك مجموعه مذكور چیست ؟ مسئولان واحد بازار یابی برای انتقال خواسته های كیفی مشتریان چگونه وباچه ابزاری بامهندسان طراح محصول ارتباط برقرارمیكند؟

 

پاسخ مناسب به تمامی موارد فوق ، در استفاده مؤثر و مناسب از روش QFD نهفته است .QFD به عنوان یكی از روشهای مهندسی كیفیت ، از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده ، در فرآیند بررسی و تحلیل خود ، ضمن شناسایی خواسته ها و نیاز مندیهای مشتریان ، سعی در لحاظ نمودن آنها در تمامی  مراحل طراحی و تولید را دارد .

 

به بیان دیگر ، فلسفه استفاده از QFD ، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های كیفی مشتری در مراحل  مختلف تكوین محصول می باشد . بنا بر این تمامی خصوصیات و مشخصات طراحی محصول با توجه به نقطه نظرات مشتری و مصرف كننده آن حاصل می شود و نقش كارشناسان سازمان در طراحی محصول و خدمت جدید ، چیزی فراتر از یك مترجم نمی باشد ؛ مترجمانی كه با استفاده از روشی به نام QFD خواسته های مشتریان را به مشخصات كمی قابل ملاحظه در داده های طراحی تبدیل می كنند . QFD یك ابزار كیفیتی پیشرفته است كه هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول می باشد .

 

همانگونه كه پیشتر عنوان شد ، توسعه و ایجاد یك زبان مشترك بین واحدهای مختلف سازمان ، از جمله منافع بسیار با ارزش و اساسی QFD می باشد . اغلب اوقات به واسطه عدم استفاده از یك چنین فرهنگ و زبان مشترك و به دلیل تعدد مراحل فرآیند طراحی محصول نهایی طراحی شده با محصول مورد نظر مشتری ،‌ متفاوت است . لذا QFD ضمن توسعه فهرستی ازلغات و اصطلاحات فنی مورد نیاز ، از آنها در هر یك از مراحل فرآیند طراحی استفاده مینماید .QFD با تكوین یك فرآیند طراحی منطقی ، نسبت به ایجاد و خلق كیفیت در محصول اقدام می نماید .واقعیت این است كه معمولا مشتریان در ارزیابی های مربوط به محصول ،نیازهای ذهنی(1) خود رامطرح میكند و QFD با استفاده از طیف وسیعی از روشها و ابزار مختلف ، به طور سیستماتیك این نیاز ها را به خواسته های عینی طراحی تر جمه و تبدیل می نماید . در مرا حل بعدی ، نیاز های طراحی به نحو بسیار مناسب و مؤثری در تمامی قسمتهای مرتبط مورد استفاده قرار گرفته ، بدین ترتیب زنجیره كاملی از فعالیتها به طور یكپارچه برای رسیدن به هدف نهایی (رضایت مشتری) در تلاش خواهند بود .

 

 

 

کلمات کلیدی:

QFD

TQM

کیفیت

مشتری

گسترش کارکرد کیفی

گسترش عملکرد کیفیت

Quality Function Deployment

 

 

 

 فهرست مطالب

فصل اول: مبانی QFD 1

1-2)  دیدگاههای مختلف كیفیت 2

1-3)  معرفی QFD 2

1-4)  تعاریف QFD 3

1-5)  روش QFD و مزایای آن 4

1-6)  تاریخچه QFD 6

1-7) مواردی از استفاده مؤفقیت آمیز QFD 8

1-8) QFD و افزایش كارایی 10

1-9) معرفی  QFD به سازمان 12

1-10) موارد تكمیلی در مورد روش QFD 15

1-11-1) اعضاءگروه QFD 15

1-11-2) اصولی كه برای گروه QFD صادق می باشند : 16

1-11-3) QFD به عنوان سیستم طرحریزی 16

1-11-4) QFD  و تكنیك چه چیزی / چگونه 17

1-11-5) بهسازی مستمر كیفیت 17

1-11-6) جایگاه QFD در فرآیند كلی نشان دهنده ابزارهای TQM 19

 

فصل دوم:درک مشتری و  خواسته های او 21

2-1) مقدمه 22

2-2) مرور اجمالی یك پروژه QFD 23

2-3) بررسی مقدماتی ندای مشتری با استفاده از جداول VOCT 25

2-4) طبقه بندی و سازماندهی خواسته های مشتری 28

2-4-1) مراحل تهیه نمودار  “ وابستگی بین عوامل ” 29

2-4-2) مراحل تهیه نمودار “ درختی ” 31

2-5) مدل كانو 34

2-5-1) الزامات اساسی 34

2-5-2) الزامات عملكردی 35

2-5-3) الزامات انگیزشی  37

2-6) سؤالهای دوگانه كانو 38

 

فصل سوم:خانه کیفیت 42

3-1) مقدمه 43

3-2) مراحل تكمیل خانه كیفیت 44

3-2-1) تعیین خواسته ها و الزامات كیفی مشتریان (WHATs) 45

3- 2-2)  اولویت  بندی نیازهای كیفی 49

3-2-3) تعیین میزان ارتباط میان خواسته ها و الزامات كیفی مشتریان و مشخصه های فنی در ماتریس ارتباطات 50

3-2-4) ارزیابی رقبا بادر نظر گرفتن الزامات فتی و مهندسی 51

3-2-5) اولویت بندی مشخصه های فنی و مهندسی محصول 51

3-2-9 ) بررسی رابطه مشخصه های فنی و مهندسی محصول با یكدیگر 52

3-2-10) تعیین مقادیر هدف برای خصوصیات فنی 53

3-3) مفاهیم قابل استخراج از خانه كیفیت 54

3-4) باز بینی خانه كیفیت 57

تشریح دیدگاه 68

 

فصل چهارم: چهار مرحله ای QFD 78

4-1) رویكرد چهار مرحله ای QFD 89

4-2) تشریح روش چهار مرحله ای 90

4-2-1) مرحله یك : طرح ریزی محصول 95

4-2-2) مرحله دو : طراحی محصول 98

4-3-4) مرحله چهار : برنامه ریزی كنترل فرایند 99

توانایی تشخیص مشكلات 101

نتیجه گیری 103

منابع و مأخذ: 105

 

 

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رغبت

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رغبت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت مبانی نظری رغبت پیشینه تحقیق رغبت پیشینه داخلی رغبت پیشینه خارجی رغبت پیشینه پژوهش رغبت پیشینه نظری رغبت ادبیات نظری رغبت چارچوب نظری رغبت…

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها حقوق خصوصی مسئولیت مدنی شخصیت حقوقی مسئولیت مدیران شركتهای مدنی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانلود پایان نامه…

مقاله رشته صنایع با عنوان رنگ سازی

مقاله رشته صنایع با عنوان رنگ سازی رنگ رنگدانه حلال ها صنعت رنگسازی دانلود مقاله رشته صنایع با عنوان رنگ سازی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

پرسشنامه بررسی مدیریت آموزشی در مدارس شاهد شهر تهران

پرسشنامه بررسی مدیریت آموزشی در مدارس شاهد شهر تهران پرسشنامه سبك رهبری پرسشنامه میزان رضایت شغلی پرسشنامه مدیریت آموزشی در مدارس پرسشنامه رابطه سبک رهبری و میزان رضایت شغلی پرسشنامه رابطه سبک رهبری مدیران و میزان رضایت شغلی معلمان رفتن…

پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی

پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی پرسشنامه هوش اخلاقی پرسشنامه هوش اخلاقی مدیران پرسشنامه مهارت های ارتباطی پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران بر مهارت های ارتباطی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر هوش اخلاقی مدیران…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی فصل دوم پایان نامه درمان شناختی رفتاری گروهی مبانی نظری درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه نظری درمان شناختی رفتاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق…

بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف

بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف انواع قیرها دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی مبانی نظری مهارتهای اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت نقش رسانه ها در مسئله ايمنی زيستی

پاورپوینت نقش رسانه ها در مسئله ايمنی زيستی پاورپوینت ایمنی زیستی دانلود پاورپوینت ایمنی زیستی پاورپوینت درباره نقش رسانه ها در مسئله ايمنی زيستی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپونت نقش رسانه ها در مسئله ايمنی زيستی جهت رشته ی…

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات…

بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری

بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری خودکشی از نظر پزشکی قانونی چگونگی تشخیص خودکشی عوامل موثر خودکشی دانلود مقاله بررسی خودكشی از دیدگاه فقه جزایی و حقوق كیفری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت

مفهوم و ارکان حقوقی و فقهی جرم سرقت ارکان جرم سرقت ارکان حقوقی جرم سرقت ارکان فقهی جرم سرقت سرقت در فقه اهل سنت سرقت در فقه امامیه مفاهیم مشابه سرقت پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت رفتن به…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب کودکان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب کودکان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب کودکان مبانی نظری اضطراب کودکان پیشینه تحقیق اضطراب کودکان پیشینه داخلی اضطراب کودکان پیشینه خارجی اضطراب کودکان پیشینه پژوهش اضطراب کودکان پیشینه نظری اضطراب کودکان…

پاورپوينت شبیه سازی کامپیوتری

پاورپوينت شبیه سازی کامپیوتری پاورپوینت شیه سازی پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر دانلود پاورپوینت در مورد شبیه سازی دانلود پاورپوینت شبیه سازی کامپیوتر شبیه سازی کامپیوتر پاورپوینت نرم افزار های شبیه سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شبیه سازی کامپیوتری…

پاورپوینت شبکه های بی سیم Wi-Fi

پاورپوینت شبکه های بی سیم Wi-Fi پاورپوینت شبکه های بی سیم کامپیوتری پاورپوینت آموزش شبکه های بی سیم پاورپوینت توپولوژی های شبکه بی سیم پاورپوینت انواع ارتباطات بی سیم پاورپوینت تاریخچه شبکه های بی سیم رفتن به سايت اصلي دانلود…

مبانی نظری نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی

مبانی نظری نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی پیشگیری از فساد اداری روشهای پیشگیری از فساد اداری پیشگیری فساد اداری نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از فساد اداری راهکارهای پیشگیری از فساد اداری…

پاورپوینت کتاب تئوری حسابداری (مقدمه ای بر تئوری های توصیفی) تألیف دکتر هاشم نیکومرام و دکتر بهمن بنی مهد

پاورپوینت کتاب تئوری حسابداری (مقدمه ای بر تئوری های توصیفی) تألیف دکتر هاشم نیکومرام و دکتر بهمن بنی مهد پاورپوینت کتاب تئوری حسابداری (مقدمه ای بر تئوری های توصیفی) تألیف دکتر هاشم نیکومرام و دکتر بهمن بنی مهد پاورپوینت کتاب…

پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت

پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت پاورپوینت آموزش اصول مهندسی اینترنت اصول مهندسی اینترنت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت جهت رشته کامپیوتر در قالب 249 اسلاید و با فرمت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی 33 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوشمندی بازاریابی مبانی نظری هوشمندی بازاریابی پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی پیشینه داخلی هوشمندی بازاریابی پیشینه خارجی هوشمندی بازاریابی پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی پیشینه نظری هوشمندی…

دانلود پاورپوینت بهره برداری نیروگاه های برقی و آبی خوزستان

دانلود پاورپوینت بهره برداری نیروگاه های برقی و آبی خوزستان پاورپوینت نیروگاه برق آبی دانلود پاورپوینت نیروگاه برق آبی پاورپوینت بهره برداری نیروگاه های برقی و آبی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهره برداری نیروگاه های برقی و آبی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت علیه زنان 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت علیه زنان 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خشونت علیه زنان مبانی نظری خشونت علیه زنان پیشینه تحقیق خشونت علیه زنان پیشینه داخلی خشونت علیه زنان پیشینه خارجی خشونت علیه زنان…

پاورپوینت ارگونومی و چیدمان در منازل

پاورپوینت ارگونومی و چیدمان در منازل پاورپوینت ارگونومی منازل ارگونومی در منزل+ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارگونومی و چیدمان در منازل جهت رشته معماری در قالب 37 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

مبانی نظری وقف در توسعه پایدار اقتصادی

مبانی نظری وقف در توسعه پایدار اقتصادی مبانی نظری وقف در توسعه پایدار اقتصادی دانلود مبانی نظری وقف در توسعه پایدار اقتصادی پیشینه تحقیق وقف در توسعه پایدار اقتصادی ادبیات نظری وقف در توسعه پایدار اقتصادی فصل دوم پایان نامه…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 استاندارد حسابداري…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *