پایان نامه مدیریت دانش مشتری

پایان نامه مدیریت دانش مشتری

کلمات کلیدی :

پایان نامه مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
پایان نامه درباره مدیریت دانش
رساله دکتری مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش مشتری
پایان نامه در مورد مدیریت دانش مشتری

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه ارشد مدیریت دانش مشتری با موضوع مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده ‌کاوی عنوان شده است.امروزه در زمان استفاده از خدمت یا مصرف کالا توسط مشتری دانش قابل توجهی تبادل می شود. این دانش به عنوان منبعی مهم برای سازمان و کسب و بهره برداری از آن به یک مزیت رقابتی در سازمان ها تبدیل شده است.

 

 

 

 

دانش مشتری نوعی از دانش (یا داده و اطلاعاتی است که قابلیت تحلیل و تفسیر و نهایتاً تبدیل به دانش را دارند) در حوزه ارتباط با مشتری است که قابلیت تأثیرگذاری مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد سازمانی را دارا می باشد [43]. دانش مشتری اطلاعاتی است که جهت برقراری ارتباط قوی تر با مشتری مورد نیاز است [47]. بهره گیری از دانش مشتری مزایایی را هم برای سازمان و هم برای مشتری به دنبال خواهد داشت. از جمله این مزایا می توان به بهبود محصولات و خدمات ارائه شده به مشتری، افزایش فروش، جلب رضایت مشتری، حفظ مشتری و … اشاره نمود [34].

 

 

 

 

 

مدیریت دانش مشتری دربردارنده فرایندهایی ست که با شناسایی و اکتساب اطلاعات مشتری و نیز ایجاد و بهره برداری از دانش مشتریان، مربوط است [9]. چنین اطلاعاتی در ماورای محدوده های خارجی سازمان قرار دارند و دانشی که از آن ها استخراج می شود موجب ایجاد ارزش برای سازمان و مشتریان آن خواهد شد [32].در فرایند ایجاد دانش، مشتری به عنوان شریک سازمان شناخته می شود و از آنجا که هردو هدف مشترکی در ذهن دارند (خدمات و محصولات بهتر)، هردو طرف می توانند شرکای خوبی در فرایند ایجاد دانش باشند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول 1
1 1  مقدمه 1
1 2  تعريف مسئله 4
1 3  ضرورت انجام تحقيق 10
1 4  مراحل انجام تحقيق 11
1 5  محدوده تحقيق 12
1 6  اهداف تحقيق 13
1 7  ساختار پایان‌نامه 15

 

 

فصل دوم 17
2 1  مقدمه 18
2 2  مديريت دانش 20
2 2 1  دانش چيست؟ 21
2 2 2  هرم دانش 22
2 2 3  انواع دانش 23
2 2 3 1  دانش صريح 23
2 2 3 2  دانش ضمنی 24
2 2 4  مديريت دانش چیست؟ 24
2 2 5  استراتژی‌های مديريت دانش 26
2 2 5 1  استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان) 27
2 2 5  2  استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار) 28
2 2 5  3  استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار) 28
2 2 5  4  استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان) 29
2 2 6 معایب عدم بهره گیری از دانش در سازمان 29
2 2 7  اهداف مدیریت دانش 30
2 2 8  مدل های مديريت دانش 31
2 3  مديريت دانش مشتری 33
2 3 1  انواع دانش مشتری 35
2 3 2  مدل مدیریت دانش مشتری 40
2 4  مديريت ارتباط با مشتری 42
2 4 1  مديريت ارتباط مشتريان در نظام بانکی 46
2 4 2  مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها 48
2 5  مقايسه مفاهيم CKM و KM و CRM 50
2 6  تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری 54
2 7   سير تحول فناوري اطلاعات در صنعت بانكداري 55
2 7 1 دوره اول: اتوماسيون پشت باجه 55
2 7 2  دوره دوم: اتوماسيون جلوي باجه 56
2 7 3  دوره سوم: اتصال مشتريان به حساب‌هایشان 56
2 7 4  دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتريان با تمامي عمليات بانكي 57
2 7 5  بانكداري الكترونيك 57
2 8  داده‌کاوی 58
2 8 1  مقايسه روش‌های آماری و داده‌کاوی 59
2 8 2  مفهوم داده‌کاوی 61
2 8 3  داده‌کاوی و کشف دانش 64
2 8 4  فرايند داده‌کاوی 66
2 8 5  معرفی روش‌های داده‌کاوی 73
2 8 5 1  دسته‌بندی 75
2 8 5 2  درخت تصمیم 76
2 8 5 3  شبکه‌های عصبی 77
2 8 5 4  پیش بینی 79
2 8 5 5  خوشه‌بندی 80
2 8 5 5  انواع خوشه‌بندی 81
2 8 5 5 2  معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی 83
2 8 5 6  تحلیل انحراف 85
2 8 5 7  قواعد وابستگی (انجمنی) 86
2 8 5 8  تحلیل توالی 86
2 8 6  نرم‌افزار داده‌کاوی 87
2 8 7  کاربردهای داده‌کاوی 88
2 8 7 1  داده‌کاوی در صنعت بانكداری 90
2 9  پیشینه تحقیق 91

2 9 1  کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری 93

2 9 2  کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان 96

2 9 3  کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب 98

2 9 4  کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری 99

2 10  جمع‌بندی مطالب فصل 106

 

فصل سوم 109
3 1  مقدمه 110
3 2  روش پیشنهادی 110
3 2 1  چارچوب تحقیق 111
3 2 2  انتخاب متغیرها 113
3 2 3  آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها 115
3 2 3 1  نرمال سازی داده‌ها 115
3 2 4  تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها 116
3 2 5  خوشه‌بندی 117
3 2 5 1  انواع خوشه‌بندی 118
3 2 5 2  خوشه‌بندی به روش K Means 120
3 2 5 1 1  مزایای استفاده از الگوریتم خوشه‌بندی K Means 121
3 2 5 1 2   محدودیت‌های الگوریتم K Means 121
3 2 5 2  خوشه‌بندی به روش WK Means 122
3 2 5 3  خوشه‌بندی به روش A H Means 124
3 2 6  ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش 126
3 2 7  به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی 128
3 3  روش‌های جمع آوری اطلاعات 128
3 4  جمع‌بندی مطالب فصل 129

 

فصل چهارم 131
4 1  مقدمه 131
4 2  معرفی بانک مهر اقتصاد 132
4 3  موضوع و فعالیت بانک 133
4 4  محاسبات تحقیق 134
4 4 1  گام انتخاب و جمع آوری متغیرهای ورودی 134
4 4 2  گام آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها 136
4 4 3 گام تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها 137
4 4 4  گام خوشه‌بندی داده‌ها 138
4 4 4 1  خوشه‌بندی به روش K Means 139
4 4 4 2  خوشه‌بندی به روش WK Means 141
4 4 4 3  خوشه‌بندی به روش A H Means 142
4 4 5  ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش 142
4 4 6 گام به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی 144
4 5  نتایج تحقیق 147
4 6  جمع‌بندی مطالب فصل 149

 

فصل پنجم 151
5 1  مقدمه 152
5 2  خلاصه تحقیق 152
5 3  نتیجه‌گیری 154
5 4  زمینه‌های پیشنهادی، راهکارها و پیشنهاد‌ات جهت پژوهش‌های آتی 155
منابع و مآخذ 171

 

 

 

 

 

فهرست جدول‌ها
جدول 2 1 انواع مختلف تبدیلات دانش 19
جدول 2 2 مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری 35
جدول 2 3 مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی 41
جدول 2 4 فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP DM و خروجی هر فعالیت 50
جدول 2 5 نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی 54
جدول 2 6 معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی 59
جدول 2 7 معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی 60
جدول 2 8 پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری 71
جدول 3 1 متغیرهای تحقیق 80
جدول 4 1 نمونه ده‌تایی از داده‌های مربوط به مشتریان بانک مهر اقتصاد 95
جدول 4 2 متغیرهای نرمال شده 96
جدول 4 3 وزن نسبی متغیرهای تحقیق 100
جدول 4 5 مقادیر مجموع مربع خطاها در الگوریتم‌های مختلف خوشه‌بندی 101
جدول 4 6 دسته‌بندی مشتریان بر مبنای ویژگی‌های رفتاری مشابه 103
جدول 4 7 اطلاعات مربوط به خوشه‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد به روش K Means 104

 

 

فهرست تصاویر و نمودارها
شکل 2 1 سلسله‌مراتب دانش 23
شکل 2 2 دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد. 24
شکل 2 3 مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد 32
شکل 2 4 چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری 38
شکل 2 5 مدل مدیریت دانش مشتری 41

شکل 2 7 گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها 64

شکل 2 8 متدولوژي فرآيند استاندارد ميان صنعتي داده‌کاوی (CRISP DM) 
شکل 2 9 دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی 74
شکل 2 11 نیروهای رقابتی پورتر 90
شکل 3 1 چارچوب تحقیق 112
شکل 4 1 خوشه اول، الگوریتم K Means 139
شکل 4 2 خوشه دوم، الگوریتم K Means 140
شکل 4 3 خوشه سوم، الگوریتم K Means 140
شکل 4 4 خوشه چهارم، الگوریتم K Means 140
شکل 4 5 خوشه پنجم، الگوریتم K Means 141

 

پایان نامه كارشناسی ناپیوسته برق (قدرت) با عنوان مبدلهای DC به AC و استفاده آنها در زمینهای حمل و نقل ریلی

پایان نامه كارشناسی ناپیوسته برق (قدرت) با عنوان مبدلهای DC به AC و استفاده آنها در زمینهای حمل و نقل ریلی مبدلهای DC به AC حمل و نقل ریلی کاربرد مبدلهای DC به AC در حمل و نقل ریلی مبدلهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی و اختلالات روانی 72 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی و اختلالات روانی 72 صفحه فصل دوم پایان نامه نارضایتی بدنی و اختلالات روانی مبانی نظری نارضایتی بدنی و اختلالات روانی پیشینه تحقیق نارضایتی بدنی و اختلالات روانی پیشینه داخلی نارضایتی بدنی و…

جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر

جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر رفتن به سایت اصلی جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر به تعداد 60…

مقاله ترجمه شده یک رویکرد برنامه ریزی امکانی مکان یابی تخصیص چند دوره ای برای مراکز اهدای عضو تحت عدم قطعیت

مقاله ترجمه شده یک رویکرد برنامه ریزی امکانی مکان یابی تخصیص چند دوره ای برای مراکز اهدای عضو تحت عدم قطعیت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده…

ارائه نرم افزاری برای مدیریت دانش کارمندان سازمان با BI

ارائه نرم افزاری برای مدیریت دانش کارمندان سازمان با BI پایان نامه هوش تجاری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش طراحی سیستم مدیریت دانش طراحی…

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی

اخلاق در پژوهش در پژوهشهای دانشجویی مقاله اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش اخلاق در پژوهش تاریخچه اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش پزشکی رفتن به…

نگارگری در دوره قاجاریه

نگارگری در دوره قاجاریه نگارگری دوره قاجاریه دانلود مقاله نگارگری در دوره قاجاریه خرید مقالات هنر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته هنر fileina مقالات…

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه erp پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp پرسشنامه ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پرسشنامه ارزیابی پیاده سازی erp در سازمان های دولتی پرسشنامه برنامه ریزی منابع سازمانی پرسشنامه عوامل حیاتی…

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق در مورد تعهد سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه تحقیق در مورد تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی پیشینه نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه…

موتور پله ای چیست و مشخصه های اساسی آن + 71 صفحه پاورپوینت

موتور پله ای چیست و مشخصه های اساسی آن + 71 صفحه پاورپوینت موتور پله ای و مشخصه های اساسی آن مشخصه های اساسی موتور پله ای دانلود مقاله Step Motors موتور الکتریکی اندوکتانس درایور رفتن به سایت اصلی موتور…

پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی

پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با اصول سـازمان تجارت جهانی اصول سـازمان تجارت جهانی تحقیق اصول سـازمان تجارت جهانی مقاله اصول سـازمان تجارت جهانی اصل ملت های کامله الوداد اصل رفتار ملی اصل…

ارزیابی تاثیرات رفتار بد پدر و مادر بر عزت نفس بچه ها

ارزیابی تاثیرات رفتار بد پدر و مادر بر عزت نفس بچه ها عزت نفس دانلود پایان نامه عزت نفس کودکان تاثیرات بدرفتاری والدین بر عزت نفس کودکان بررسی اثرات بدرفتاری والدین ایلامی بر عزت نفس کودکان دانلود پایان نامه رشته…

تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش

تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش مدیریت دانش مدیریت استراتژیک عوامل موفقیت فرهنگ سازمانی تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش دانلود مقاله تاثیر مدیریت استراتژیک بر مدیریت دانش رفتن به سایت اصلی تاثیر مدیریت استراتژیک بر  مدیریت دانش   چکیده…

بررسی چرخه های ایمن و اضطرابی در ارتباطات والد و کودک

بررسی چرخه های ایمن و اضطرابی در ارتباطات والد و کودک انواع الگوهای ارتباطی الگوهای ارتباطی والد و کودک  ایجاد دلبستگی ایمن والد و کودک چرخه ایمن در در ارتباطات والد و کودک چرخه اضطرابی در در ارتباطات والد و…

پاورپوینت خانه آپارتمان 144 و تحلیل فضایی

پاورپوینت خانه آپارتمان 144 و تحلیل فضایی پاورپوینت خانه آپارتمان 144 شیراز دانلود پاورپوینت خانه آپارتمان 144 و تحلیل فضایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خانه آپارتمان 144 و تحلیل فضایی جهت رشته معماری در قالب 38 اسلاید و با فرمت بصورت…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری اشتراک دانش 45 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری اشتراک دانش 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتراک دانش مبانی نظری اشتراک دانش پیشینه تحقیق اشتراک دانش پیشینه داخلی اشتراک دانش پیشینه خارجی اشتراک دانش پیشینه پژوهش اشتراک دانش پیشینه نظری…

پرسشنامه تعیین ارتباط امنیت شغلی و عملکرد سازمانی

پرسشنامه تعیین ارتباط امنیت شغلی و عملکرد سازمانی پرسشنامه امنیت شغلی دانلود پرسشنامه امنیت شغلی نیسی پرسشنامه امنیت شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه امنیت شغلی پرسشنامه امنیت شغلی نیسی و همکاران پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه رابطه امنیت شغلی با عملکرد سازمانی…

پرسشنامه احساس تنهایی دهشیری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه احساس تنهایی دهشیری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه احساس تنهایی دهشیری پرسشنامه احساس تنهایی کودکان پرسشنامه احساس تنهایی selsa پرسشنامه احساس تنهایی pdf پرسشنامه احساس تنهایی راسل پرسشنامه احساس تنهایی بزرگسالان روایی و…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

پرسشنامه مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون با روایی و پایایی معتبر

پرسشنامه مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد تاب آوری پرسشنامه مقیاس تاب آوری انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان مولفه های تاب آوری کانر و دیویدسون پرسشنامه مقیاس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 4

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 4 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی و اضطراب

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه افسردگی و اضطراب فصل دوم پایان نامه افسردگی و اضطراب مبانی نظری افسردگی و اضطراب پیشینه تحقیق افسردگی و اضطراب پیشینه داخلی افسردگی و اضطراب پیشینه خارجی افسردگی و اضطراب پیشینه پژوهش افسردگی…

پاورپوینت مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک های نشاسته ای

پاورپوینت مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک های نشاسته ای پاورپوینت کربن پاورپوینت کربن در سازمان خاک های نشاسته ای پاورپوینت خاک های نشاسته ای دانلود پاورپوینت کربن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعه گنجایش کربن در سازمان خاک…

ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری

ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری شاخص‌ها تعیین كننده كیفیت خدمات ارائه شده به مشتری عوامل بحران كیفیت خدمات از نقطه نظر مشتری شاخص‌های تعیین رضایت مشتری دانلود مقاله ارتباط میان كیفیت خدمات و رضایت مشتری سیستم همکاری در…

پاورپوينت ناهنجاری های زانو , کشکک و ساق پا

پاورپوينت ناهنجاری های زانو , کشکک و ساق پا پاورپوينت ناهنجاری های زانو پاورپوينت ناهنجاری های کشکک پاورپوينت ناهنجاری های ساق پا پاورپوینت در مورد زانو پاورپوینت در مورد ساق پا ناهنجاری های زانو ppt دانلود پاورپوینت ناهنجاری های زانو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *