مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند 56 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری برند
پیشینه تحقیق برند
فصل دوم پایان نامه برند
مبانی نظری تعمیم برند
پیشینه تحقیق تعمیم برند
پیشینه داخلی تعمیم برند
پیشینه خارجی تعمیم برند
پیشینه پژوهش تعمیم برند
چارچوب نظری تعمیم برند
فصل دوم پایان نامه تعمیم برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند می باشد. در بخش اول مبانی نظری تعمیم برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق تعمیم برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش  

برای معرفی یک بسط برند به بازار رقابتی شناخت  فرآیند تصمیم گیری مشتریان و نیز فرآیند ارزیابی بسط این برندها ضروری به نظر می رسد. پژوهشگران چندین توضیح تئوریک را برای نحوه تعمیم نگرش مشتریان از برند مادر، بسط آن و عوامل مؤثر بر این فرآیند ارائه داده اند.با وجود اینکه خود شکل گیری این نگرش ها هم از اهمیت به سزایی برخوردار است، دغدغۀ اصلی در اینجا شناخت نحوه ی تعمیم نگرش از یک برند تثبیت شده به بسط آن برند در یک طبقه محصول جدید و شناسایی عوامل مؤثر بر این تعمیم نگرش است.  

 

چند فرآیند شناخته شده توسط پژوهشگران مختلف در پی می آید:  

 

تعمیم معنایی، تعمیم احساسی و تئوری های تناسب و طبقه بندی  

از میان این تئوری های تناسب و طیقه بندی، مرسوم ترین چارچوب هایی بوده اند که برای توضیح فرآیند تعمیم نگرش در ارزیابی بسط برند به کار گرفته شده اند.  به علاوه فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارند که تأثیر آن ها بر فرآیند تعمیم نگرش بررسی و اثبات شده اسـت. عواملی مثل سبد برند اصلی یا تعداد و نوع کالاهایی که با یک نام برند وجود دارند،ویژگی های شخصی مشتریان، تصویر شرکت، متغیرهای آمیخته بازاریابی مثل قیمت، توزیع و جایگاه یابی بسط برندها.  

 

تعداد پژوهش هایی که از مفهوم «تعمیم معنایی» در شناخت فرایند تعمیم نگرش از یک برند به بسط آن استفاده کرده اند انگشت شمارند.مفهوم تعمیم معنایی برگرفته از پژوهش هایی در روانشناسی زبان است کـه بر اساس آن اگر دو چیز ،کالا، شیء، مفهوم و… ،نام مشترکی داشته باشند بدون توجه به تفاوت های فیزیکی شان به شکلی مشابه مورد قضاوت قرار می گیرند.بر این اساس کربی (1967) این فرضیه را پیشنهاد کرد:  

 

 

«اگر دو یا چند کالای غیر مشابه فقط نام مشترکی داشته باشند، معنا بین آن ها انتقال می یابد و تعمیم داده مـی شود ».(Kurby, 1967)

بر خلاف این فرضیه، پژوهش کربی (1967) نشان داد که تعمیم نگرش تنها از طریق نام های برند صورت نمی گیرد و بنابراین این فرضیه رد شد.این نتایج دور از انتظار هم نبودند زیرا فرضیه ی تعمیم معنایی، رویکردی بسیار ساده انگارانه به فرآیند تعمیم نگرش داشت و نقش دیگر مؤلفه ها مثل تأثیر شهرت برند مادر و مفهوم «تناسب» را نادیده انگاشته بود.اکثر قریب به اتفاق پژوهش های انجام شده در مقوله بسط برند،متفق القول نشان می دهندکه فرآینـد ارزیابی بسط برند فرایندی پیچیده است و افراد هنگام تصمیم گیری در مورد این ارزیابی، تحت تأثیر عوامل متعددی هستند.  

 

 

 

فرآیند دیگری که در مورد بحث تعمیم نگرش وجود دارد فرآیند تعمیم احساسی برند مادر بـه بسط برندهایش است. بر اساس این فرایند، افراد احساس کلی را که در طول زمان نسبت به یک برند پیدا کرده اند، به هر چیزی مرتبط با آن برند، بدون توجه به شباهتها و تفاوتهای ظاهری تعمیم می دهند.با این حال نتایج این پژوهش ها نشان می دهند که ممکن است مشتریان نسبت به یک برند احساس مثبت داشته باشند،اما به خاطر این که تعمیم های احساسی نیز فارغ از زمینه ی میزان آگاهی و اطلاعات افراد نیست،نتوانند این حس را به کالاهای غیر مشابه با برند مادر تعمیم دهند. بنابراین اگر تعمیم احساسی فرآیندی بود که از آن طریق نگرش افراد نسبت به برند مادر به بسط برندهای آن نیز تعمیم می یافت آنگاه می بایست همه بسط برندهای آن برند اصلی، جدای از شباهت یا تفاوت ها ی ظاهری با برند مادر به صورت کاملاً مشابه ارزیابی می شدند؛در حالی که برخی از بسط برندها مطلوب تر از برخی دیگر ارزیابی می شوند.بنابراین می توان نتیجه گرفت که فرآیند ارزیابی بسط یک برند پیچیده تر از در نظر گـرفتن تنها یک فرآیند تعمیم احساس است و باید عوامل بیشتری را در آن دخیل دانست.  

 

 

 

هر چه قدر شباهت کالای جدید به محصول تثبیت شده موجود بیشتر باشد،احساسات مثبت یا منفی نسبت به برند موجود راحت تر به کالای جدید منتقل خواهد شد.  بوش و لاکن(1991)از پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که تعمیم احساس نسبت به یک برند به بسط آن، نه تنها تحت تأثیر قضاوت در مورد شباهت های ظاهری دو محصول است بلکه خود نیز از سطوح مختلفی از شدت برخوردار است(Boush & Loken, 1991).  و در آخر، تئوری های طبقه بندی از مرسوم ترین تئوری ها برای درك و توضیح فرایند تعمیم نگرش از یک برند بـه بسط آن برند است. 

 

 

 

 پژوهش هایی که بر این اساس انجام گرفته اند، این گونه نتیجه گیری می کنند که مشتریان، یک بسط برند را زمانی مطلوب ارزیابی می کنند که با برند مادر «تناسب» داشته باشند.در این میان تعدادی معیار نیز برای مفهوم تناسب و در نتیجه افزایش مطلوبیت ارزیابی بسط برند ذکر شده است.این معیارهای تناسب دامنه ای از تناسب ویژگی ها ی فیزیکی کالا تا سازگاری مفهوم برند را در بر می گیرد.بین علمای بازاریابی این اجماع وجود دارد که تناسب مثبت میان یک برند و برند مادر باعث ارزیابی مثبت تر بسط برند می شود.  معیار تناسب، برای درك فرآیند تعمیم نگرش از تئوری های طبقه بندی استخراج شده و به  کار گرفته شده است . بنابراین به طور خلاصه نقاط عطف اصلی در توسعه ادبیات طبقه بندی که اساس و پایه فرآیند تعمیم نگرش را شکل می دهد در ادامه توضیح داده خواهد شد.  

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم پایان نامه: چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعمیم برند

چکیده 1

مقدمه 10

مبانی نظری پژوهش بسط برند

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

 

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین :پیشینه تحقیق بسط برند

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

منابع

 

 

 

پیشینه ارزیابی عملکرد در ایران و بررسی سیستم های سنتی و نوین آن

پیشینه ارزیابی عملکرد در ایران و بررسی سیستم های سنتی و نوین آن ارزیابی عملکرد در ایران ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی و نوین سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق…

پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج

پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج پاورپوينت بلاست برنج دانلود پاورپوينت بلاست برنج پاورپوینت درباره بلاست رنج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بررسی بيماری بلاست در برنج جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 33 اسلايد و با فرمت…

مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن ) Panasonic

مختصات و قابلیت دستگاه سانترال (مرکز تلفن ) Panasonic مرکز تلفن دستگاه سانترال خطوط پراکنده تلفن مختصات و قابلیت دستگاه سانترال دانلود پروژه مختصات و قابلیت دستگاه سانترال دانلود پروژه مختصات و قابلیت دستگاه مرکز تلفن دانلود پایان نامه مخابرات…

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی با عنوان نقش هوش هیجانی و منبع كنترل در میزان موفقیت اقتصادی شغل

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی با عنوان نقش هوش هیجانی و منبع كنترل در میزان موفقیت اقتصادی شغل هوش هیجانی اثر بخشی عملكرد موفقیت اقتصادی شغل رابطه هوش هیجانی با موفقیت دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی با…

پاورپوینت سازماندهی و طراحی کامپیوتر پایه

پاورپوینت سازماندهی و طراحی کامپیوتر پایه پاورپوینت کامپیوتر پایه پاورپوینت طراحی کامپیوتر پایه پاورپوینت سازماندهی کامپیوتر پایه دانلود پاورپوینت سازماندهی و طراحی کامپیوتر پایه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازماندهی و طراحی کامپیوتر پایه جهت رشته کامپیوتر در قالب…

طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ

طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ طبیعت در پست امپرسیونیسم بررسی طبیعت در كارهای ون گوگ طبیعت در پسادریافتگری با تاکید بر کارهای ونسان ون گوگ طبیعت در پست امپرسیونیسم با تاکید بر کارهای ون گوگ…

پاورپوینت تئوری های شهر نشینی

پاورپوینت تئوری های شهر نشینی پاورپوینت تئوری های شهر نشینی تئوری های شهر نشینی پاورپوینت نظریه های شهر نشینی انواع نظریه شهرنشینی نظریه های کلاسیک شهرنشینی نظریه های جدید شهرنشینی دوره های نظریه کلاسیک نظریه شهرنشینی افلاطون الگوی شهری افلاطون…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت تفسیر کاربردی استاندارد 2800 و کاربرد آن در ETABS

پاورپوینت تفسیر کاربردی استاندارد 2800 و کاربرد آن در ETABS پاورپوینت استاندارد 2800 پاورپوینت تفسیر استاندارد 2800 پاورپوینت کاربرد استاندارد 2800 پاورپوینت ETABS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفسیر کاربردی استاندارد 2800 و کاربرد آن در ETABS جهت رشته…

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان کرومیت صنایع متالوژی روش‌های استخراج كرومیت تولید کرومیت در ایران وجهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)

پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی) کلمات کلیدی : پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي (دیدگاه ماورای فردی) پاورپوینت ديدگاههاي برنامه ريزي درسي پاورپوینت دیدگاه ماورای فردی نظريه ماوراي فردي برنامه هاي آموزشي ماوراي فردي آموزش و پرورش والدورف آموزش و…

ادبیات و مبانی نظری عزت نفس

ادبیات و مبانی نظری عزت نفس مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دختران مبانی نظری رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی دانلود مبانی نظری عزت نفس…

خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن

خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن تحقیق درباره تاب آوری ویژگی های افراد تاب آور مدل های تاب آوری روانشناختی عوامل موثر بر تاب آوری pdf اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی راهکارهای عملی برای افزایش تاب…

پاورپوینت آزمایش تعیین کندروانی قیر در 23 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

پاورپوینت آزمایش تعیین کندروانی قیر در 23 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر پروژه پاورپوینت آزمایش تعیین کندروانی قیر‬‎ رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت آزمایش تعیین کندروانی قیر در 23…

مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار

مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار حقوق بیمار رابطه سببیت و تمیز سبب مسوولیت قراردادی پزشک مسؤولیت مبتنی بر تقصیر مسوولیت پزشک در برابر بیمار مسوولیت قراردادی پزشك در برابر بیمار دانلود پایان نامه رشته حقوق خصوصی رفتن به سایت…

مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط

مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط کاهش مجازات حبس آزادی مشروط سیاست های کیفری شرایط اعطای آزادی مشروط تعیین مدت آزادی مشروط شرایط مدت آزادی مشروط ضمانت اجرای آزادی مشروط دانلود مقاله آزادی مشروط مبانی،اهداف و شرایط آزادی مشروط رفتن به…

پاورپوینت اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری (فصل پنجم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات)

پاورپوینت اینترنت و سیستم های اطلاعاتی حسابداری (فصل پنجم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات) پاورپوینت فصل پنجم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان اینترنت و…

پاورپوینت کودکان دارای اختلال شنوایی

پاورپوینت کودکان دارای اختلال شنوایی پاورپوینت رفتار با کودکان دارای اختلال شنوایی پاورپوینت علل اختلال شنوایی پاورپوینت اختلال شنوایی در کودکان پاورپوینت برخورد با کودکان دارای اختلال شنوایی پاورپوینت آموزش به کودکان دارای اختلال شنوایی پاورپوینت درمورد اختلال شنوایی پاورپوینت…

پاورپوینت معماری بیونیک و نمونه هایی از آن

پاورپوینت معماری بیونیک و نمونه هایی از آن پاورپوینت انواع معماری بیونیک پاورپوینت معماری بیونیک پاورپوینت سازه های معماری بیونیک معماری بیونیک powerpoint پاورپوینت معماری بیونیک و الهام از طبیعت پاورپوینت رویکرد معماری بیونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری…

پاورپوینت ساختمان های با مصالح بنایی

پاورپوینت ساختمان های با مصالح بنایی پاورپوینت کلاف در ساختمان بنایی پاورپوینت پی ساختمان بنایی پاورپوینت ساختمان پاورپوینت مصالح بنایی پاورپوینت مصالح پاورپوینت بنایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختمان های با مصالح بنایی جهت رشته عمران در قالب…

دانلود پاورپوینت درس دنیای گیاهان علوم تجربی اول دبستان

دانلود پاورپوینت درس دنیای گیاهان علوم تجربی اول دبستان پاورپوینت دنیای گیاهان کلاس اول دانلود پاورپوینت دنیای گیاهان پاورپوینت علوم اول ابتدایی دنیای گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس دنیای گیاهان علوم تجربی اول دبستان در قالب 8…

دیدگاه ها و نظریه های خشم و افسردگی

دیدگاه ها و نظریه های خشم و افسردگی نظریه های خشم نظریه های افسردگی مولفه های کنترل عواطف پایان نامه کنترل عواطف کنترل براساس یادگیری عاطفی ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان عواطف و احساسات در دوره نوجوانی  راهبردهاي کنترل احساسات…

زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA

زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA کلمات کلیدی : زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری پایان نامه زمانبندی در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع مبانی نظری فعالیتهای ترفیع دانلود مبانی نظری فعالیتهای ترفیع پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع ادبیات و مبانی…

بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی

بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی از نگاه ایمانوئل کانت وجدان اخلاقی از نگاه علامه محمّد تقی جعفری بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *